środa, 5 lutego 2014

Gwiazdki ziemniaczane ze Smakowitą pajdą

Kiedy mama dostała paczkę ze Smakowitą Pajdą, zaczęłam zastanawiać się, co zrobić z taką ilością. Okazuje się jednak, że Pajda tak smakuje w akademiku, że prawie muszę chować, żeby zachować do czegoś specjalnego ;)
Do głowy wpadł mi pomysł - a czemu nie puree? A, racja, takie proste... Ale zaraz, przecież nie musi być zwykłym, sztampowym puree. A jakby je podpiec? Jak beziki? Tak właśnie powstały gwiazdki ziemniaczane. Są naprawdę pyszne, dobrze spieczone nie rozpadają się i nadają się idealnie jako przekąska do piwa. Słone, trochę tłuste, doskonale zastąpią orzeszki czy paluszki ;)




Składniki:

  • 400 g ziemniaków (ja użyłam odmiany typu A)
  • 3 łyżki Smakowitej pajdy z cebulką i jabłkiem
  • sól


Ziemniaki ugotować do miękkości. Po odcedzeniu i odparowaniu resztek wody, dodać Smakowitą pajdę i rozgnieść lub zblendować na gładką masę, dosolić do smaku. Odstawić do przestygnięcia, po czym naładować do rękawa cukierniczego z nałożoną końcówką dużej gwiazdki (moja podpisana 9MM). Piekarnik nagrzać do 200 st. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, wyciskać kształty. Piec przez 15-20 minut na niższej półce, z termoobiegiem, pod koniec pieczenia przestawić blachę na samą górę, żeby wierzch gwiazdek dobrze się zrumienił. Odstawić do przestygnięcia i podawać - na przykład do piwa, lub jako dodatek do obiadu (dla dzieci będzie to frajda ;) ). enjoy c:

Smakowita pajda zaskoczyła mnie autentycznością. Niczym nie odbiega od prawdziwego smalcu.

Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.

3 komentarze:

  1. Witaj Agato,dziękuję za udział w konkursie Smakowitej Pajdy, wysłałam maila.
    Pozdrawiam
    Majana

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze takich ziemniaczków nie robiłam, wyglądają świetnie. A gdzie kupiłaś taką kratkę, jest super?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :D Udało mi się dostać w TKmaxx za 15 zł razem z kwadratową blaszką :)

      Usuń