piątek, 6 grudnia 2013

Spaghetti z klopsikami

Początkowo na ten obiad miała być lasagne, niestety nie miałam dosyć makaronu, a porcja jaką byśmy zrobili, wystarczyłaby na dwójkę, a nie na trójkę :) Skoro więc mięso było już rozmrożone, należało z nim coś zrobić, żeby nie leżało w lodówce do soboty. Wpadłam na pomysł spaghetti z klopsikami. I tak oto powstało najprostsze i najpyszniejsze jakie dotąd jadłam spaghetti z klopsikami. Klopsiki był idealnej wielkości, na jeden kęs, nie za duże i nie za małe. Do tego sos wyszedł rewelacyjny dzięki rozdrobnionym pomidorom z Lidla, które są niestety tylko we włoskiej akcji. Teraz mam nauczkę, żeby akurat tego robić większe zapasy ;)




Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego
  • 1 jajko
  • 700 g rozdrobnionych pomidorów
  • 1 cebula
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • 500 g makarony spaghetti
  • kawałek mozarelli twardszej (nie z wody)
  • cukier


Do mięsa wbić jajko. Doprawić solą i hojnie ziołami prowansalskimi. Formować klopsiki wielkości orzecha laskowego i smażyć z każdej strony na rumiano.
Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić w rondelku. Dodać pomidory, przyprawić cukrem (łyżeczka powinna wystarczyć), solą i ziołami prowansalskimi.
Makaron ugotować al-dente. Ser zetrzeć na drobnych oczkach. Polać makaron sosem, posypać serem i dodać klopsiki. enjoy c:


5 komentarzy:

  1. Klasyczne i pyszne danie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! :) Od jakiegoś czasu regularnie wpadam na Twojego bloga i podglądam przepisy. Bardzo mi się spodobał Twój skrawek internetu i sądzę, że wypadałoby kiedyś dać Ci o tym znać - here we are!
    Domowy budyń waniliowy, ziołowe pieczone ziemniaki, malibu i tort naleśnikowy - tak, te przepisy uwielbiam! Oryginalna była też kanapka z paluszkami rybnymi - zrobiłam, potwierdzam, że nie tylko oryginalna, ale i bardzo smaczna! A mam pytanie, będzie może przepis na jakieś placuszki?

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, dziękuję, zostawiłaś mi chyba pierwszy tak rozbudowany pochlebiający komentarz, dziękuję, nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę :D
      Co do przepisów na placuszki, specjalnie dla Ciebie takie przygotuję :D Powiedz mi tylko czy wolisz wytrawne czy na słodko?

      Usuń
    2. Oj, to był zasłużony komentarz :) Naprawdę lubię Twój blog.
      Zrób takie, jakie Ci pasują najbardziej, choć przyznam, że choć najczęściej jadam placuszki na słodko, nieustannie szukam jakichś dobrych placków z dodatkiem żółtego sera :)

      Usuń