poniedziałek, 6 lutego 2012

Angielskie ciasteczka owsiane

Mam jeden problem - jeśli jest, to jem. Jem słone, a potem mam ochotę na słodkie. Ostatnio na czekoladowe, mokre ciastka. Takie jak kinder pingui. Albo jakiś deserek taki budyniowy lub kaszka manna z lodówki. Ale ostatnio nie mam jakoś ochoty na gotowanie. Muszę się zacząć ruszać, przydałoby się coś zrzucić.

Na święta postanowiłam nie kupować prezentów, bo wiedziałam, że nie wystarczy mi funduszów, więc upiekłam ciastka. Jedne owsiane, bo moja mama takie lubi. I właśnie te chcę teraz dać: Angielskie ciastka owsiane znalezione w Krainie Smaków.


Składniki:
  • 125 g drobnych płatków owsianych (ja dałam górskie, wiem że nie są drobne, ale w sklepie się nie znałam :c)
  • 75 g mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 120 g masła
  • 90 g cukru
  • 1 jajko, lekko ubite
Utrzeć masło z cukrem, pod koniec dodać jajko. Wymieszać suche składniki, dodać do masy maślano-jajecznej. Dokładnie wymieszać i formować za pomocą łyżki ciastka (ja nakładałam łyżką na blachę). Nie powinny być za grube, ani za duże, w czasie pieczenia urosną. Przełożyć ciastka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 180-200 st. przez 15-20 minut.
enjoy c:




5 komentarzy: