piątek, 7 września 2012

Spaghetti z łososiem

W zeszłym tygodniu chciałam przygotować na piątek troszkę bardziej wytrawne danie, a łososia kupiłam w sklepie rybnym (jednym z dwóch takich prawdziwych, które znam w Toruniu ;P) na rynku. Przejrzałam kilka  przepisów na taki makaron i coś wykombinowałam. Przesadziłam chyba jednak troszeczkę i wyszedł cięższy niż się spodziewałam, ale makaron przygotowałam na niedzielę, bo w piątek było już późno zanim mogłam zacząć gotować, a w sobotę mój R. spotkał się ze znajomymi , kiedy ja się uczyłam, a że wypił trochę więcej niż się spodziewałam, to na niedzielę taki makaron był dla niego bardzo odpowiedni :)




Składniki:

  • ok 200 g wędzonego łososia
  • 200 g śmietanki 30%
  • 3 żółtka
  • ok 50 g masła (można je chyba całkiem pominąć)
  • koperek
  • cytryna
  • pół paczki makaronu spaghetti



Makaron ugotować. Masło rozpuścić, dodać śmietankę. Podgrzewać, ale nie za długo - śmietanka łatwo się warzy. Cały czas mieszając - najlepiej rózgą - dolewać powoli rozbite żółtka - sos się zagęści i zrobi się kremowy, lekko żółty. Łososia porozdzielać na kawałki i dorzucić do sosu. Koperek posiekać i też dodać. Makaron wrzucić do sosu i wymieszać. polać sokiem z połówki cytryny i jeszcze raz wymieszać. podawać od razu. enjoy c:




5 komentarzy: