wtorek, 3 stycznia 2012

Sałatka a'la gyros

W związku z pytaniami znajomych, czy robię coś w sylwestra, może jakąś imprezę, zorganizowałam takową. Razem z R. przekonaliśmy się, że jest z tym trochę roboty (przede wszystkiem ze sprzątnieciem niezbyt intensywnie używanego mieszkania), ale nie przerosło nas to i daliśmy sobie świetnie radę. Jako znana wśród znajomych zapalona kucharka, przygotowałam co nieco do przegryzienia między kolejnymi kolejkami.

To miała być sałatka gyros, ale całkiem zapomnieliśmy, że w mieszkaniu (jak już wcześniej wspominałam niezbyt częśto i intesywnie używanym) nie ma czegoś takiego jak przyprawa do gyrosa, więc wzięliśmy troszkę inne przyprawy.




Składniki:

  • pół kilo piersi z kurczaka
  • niezby duża kapusta pekińska
  • dwa ogórki kiszone
  • puszka kukurydzy
  • średnia cebula
  • ketchup
  • majonez
  • papryka słodka, sól, pieprz, zioła prowansalskie




Kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić papryką, solą, pieprzem, ziołami i usmażyć, wykładając na koniec na papierowy ręcznik. Kapustę pokroić w paski, ułożyć na dnie miski. Wymieszać ketchup z majonezem w ilościach jakie Wam odpowiadają. Część takiego sosu wylać na kapustę. Na to ułożyć wystygniętego kurczaka, na niego wysypać cebulę, potem ogórka kiczonego, resztę sosu i na wierzch kukurydzę. Voila :)


Przepis bez zdjęcia, bo mam jedno, niezbyt do pokazywania bo poruszone i prześwietlone :c
Ale obiecuję, że jeśli zrobię ją jeszcze raz, to postaram się zrobić ładne zdjęcie i zaktualizować przepis c:

2 komentarze:

  1. Rozumiem o czym mówisz, też robiłam małą imprezę;) Mnie zaskoczyła sałatka ala chili con carne z nachosami (znajoma przyniosła) a sama zrobiłam mój klasyk http://mowia-weki.blogspot.com/2011/12/ulubiona-saatka-moj-klasyk.html i taką prostą makaronową z mozarellą, cukinią, pomidorem i lekkim sosem. Gyrosowego kurczaka jadłałam z ogórkami konserwowymi kukurydzą i jourtem + przyprawa do gyrosa. A ta sałatka też mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Paluszki lizać ;)Ile przepisów tyle wersji, ale ja bardzo lubię też przepis z http://SalatkaGyros.pl

    OdpowiedzUsuń