sobota, 8 października 2011

Jajka pieczone w cieście francuskim

Robiąc weekendowe śniadania, lubię kombinować z jedzeniem. Najbardziej lubię różnego typu sałatki (najczęściej z kurczakiem), a drugim ulubionym materiałem są jajka. Jeśli można połączyć oba, to rewelacja ;)
Robiłam już jajka w koszulkach, pieczone w filiżankach (na oba przyjdzie pora ;) ), a raz przygotowałam jajka pieczone w cieście francuskim. I te właśnie chcę polecić na niedzielne śniadanie :)


Jajka pieczone w cieście francuskim
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • jajka (ilość zależna od apetytu i ilości osób ;) )
  • trzy plasterki szynki
  • szczypiorek
  • sól, pieprz


Piekarnik nagrzewamy do 200 st. Foremki do muffinek (ja użyłam silikonowych, ale duże, metalowe też będą chyba dobre) smarujemy delikatnie masłem. Ścianki oblepiamy ciastem francuskim tak, żeby nie została żadna dziura. Pokrojoną w kostkę szynkę wsypujemy do tak przygotowanej formy. Jajka wbijamy do szklanki, filiżanki, małego naczynia i wlewamy do formy muffinkowej wyłożonej ciastem. Posypujemy szczypiorkiem, solimy, pieprzymy. Przykrywamy ciastem francuskim, albo nie. Mi lepiej wyszło bez zakrycia. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy do ścięcia białka, 5-15 minut. Wyjmujemy z foremek i podajemy na gorąco. Enjoy :)




8 komentarzy:

  1. cudne jest to Twoje śniadanie. chętnie wykorzystam taki pyszny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fantastyczny pomysł! Myślałam, że już znam wszystkie możliwe zastosowania ciasta francuskiego:) Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. ALe fajny pomysł, będzie to nowość w tym roku na moim wielkanocnym stole, dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne :)
    Muszę koniecznie spróbować :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze wyprobowac ! Tak przegladam Twojego bloga i bardzo mi sie podoba. Na pewno bede tu czesciej zagladac, wiec obserwuje :) Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super pomysł;) W domu mam zawsze opakowanie ciasta francuskiego, to kiedyś będę musiała sobie zrobić takie pyszne śniadanko ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. wooooow!! muszę spróbować !! :-))
    zrobię w niedzielę niespodziankę mężowi i dzieciakom :-))

    OdpowiedzUsuń