poniedziałek, 15 lipca 2013

Frappe

Sesja skończyła mi się tydzień temu, później wyprowadzka, szukanie miejsca w domu na rzeczy z akademika i nareszcie mogę spokojnie wrzucić pierwszy przepis w mojej akcji "Letnie Orzeźwienie 2013". Przepis na Frappe pokazała mi w zeszłym roku mama, a w tym roku robił furorę w akademiku - robiłyśmy ją w sesji niemal codziennie. Jak na razie najlepszy przepis na kawę mrożoną jaki miałam okazję wypróbować :) Piana jest gęstsza i trwalsza, kiedy damy dużo lodu, a kiedy damy więcej wody, piany wyjdzie dużo, ale szybko zniknie.



Składniki:
  • łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • lód (mniej więcej 1/2-1 szklanki)
  • odrobina wody
  • cukier (ja daję 1,5 łyżeczki na łyżeczkę kawy)
  • mleko do dopełnienia

Lód wsypać do pojemnika, w którym możemy go skruszyć. Dolać trochę wody, dodać kawę, cukier. Skruszyć blenderem (nie każdy blender może się nadawać) do uzyskania gęstej, dużej porcji piany. Przelać do szklanki (lub dwóch ;) ) i dopełnić mlekiem. Zamieszać i podawać od razu. enjoy c:


6 komentarzy:

  1. Mmmm....gdyby dziś było upalnie, to z chęcią bym frappe zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga z pięknymi zdjęciami! :)

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1300 blogerów! Nasze strony są już dostępne w 37 krajach i jesteśmy drugą co do wielkości wyszukiwarką przepisów kulinarnych na świecie!

    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas i tym samym trafiły do jeszcze większego grona odbiorców :)
    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota! Uwielbiam frappe, ale jeszcze w tym roku żadnej mrożonki nie piłam :( czas będzie nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dajcie mi taką kawusię!!! ;-) pozdrawiam i zapraszam po dania na grilla http://www.zgrilla.pl/losos-z-grilla-z-kolorowym-pieprzem/

    OdpowiedzUsuń