czwartek, 7 lutego 2013

Bardzo gęsty, lekko tajski krem z ziemniaków i pora

Gotowe zupy w proszku są prawie w każdej spiżarni studenta. Są proste, szybkie i często może to być podstawowy posiłek na ciepło, szczególnie w czasie sesji, kiedy czasu na gotowanie nie ma, a jednak zjeść coś trzeba. W mojej spiżarni znalazł się "Pomysł na... Tajską zupę z kurczakiem". Od razu przypadła mi do gustu, ale składniki do przepisu podanego na opakowaniu wychodzą dosyć drogo jak na studencką kieszeń, więc wykorzystałam ziemniaki i pora. Wyszła naprawdę rewelacyjna zupa, sycąca i rozgrzewająca. Urozmaica studencki jadłospis i jest idealna na czas sesji. Polecam każdemu :)



Składniki:
  • ok. 1 kg ziemniaków (ja użyłam czerwonych)
  • 1 duuży por (u mnie ok. 5 cm średnicy i 25 cm białej części)
  • Winiary "Pomysł na... Tajska zupa z kurczakiem"
  • sól, pieprz


Ziemniaki pokroić w małą kostkę. Pora pokroić w półplasterki i poddusić do miękkości w garnku. Dorzucić ziemniaki i zalać 800 ml wody. Posolić, gotować do miękkości ziemniaków. Zmiksować na krem.
Większą torebkę Winiary Pomysł na... wymieszać dokładnie w 250ml wody i wlać do zupy. Gotować ok. 5 minut. Na sam koniec wrzucić przyprawy z mniejszej torebki "Pomysł na...", doprawić solą i pieprzem.

Moje podanie: brzegi kieliszków umoczyć sokiem z limonki i zanurzyć w soli wysypanej na talerzyku. Na brzeg kieliszka nałożyć nacięty plasterek limonki. Takie podanie świetnie wkomponowuje się w egzotyczny smak kremu c:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz